2 juli 2015

Wim van Vliet is overleden

Wim was meer dan 50 jaar lid van de PvdA. Hij ontving voor zijn verdienste de Gouden Speld.

Vrijdag 3 juli om 11.00 uur is de afscheidsdienst in de Dorpskerk

Wim dacht in allerlei kwesties actief mee.  Hij uitte zijn meningen op goed gefundeerde wijze. Vaak in bewoordingen als: “naar mijn bescheiden mening …” en “ik zie dat zo …”  Hij vond niet altijd iedereen aan zijn zijde maar schuwde de discussie niet.  Hij bekeek veranderingen in zijn buurt met scherpe blik en trok zo nodig aan de bel. Zo bereikte hij een veiliger oversteekplaats voor kinderen over de Tussenziel.

Wim heeft diverse functies verricht in de PvdA en daarbuiten. Wim bleef de PvdA tot het einde trouw. In Hoogvliet, bij Rotterdam, zat hij in de deelraad. Later kwam hij naar Haren en heeft op verschillende adressen gewoond tot hij in 1989 het huis aan de Tussenziel bouwde.
Wim had een vooruitziende geest. Hij heeft bij de bouw van zijn huis aan de Tussenziel goed rekening gehouden met ouder worden en noodzakelijk comfort. Tineke had daar veel plezier van, zeker toen Wim geestelijk wel eens wat in de war was. Wim voelde zich veilig in zijn huis, en voelde zich door de ruime tuin niet opgesloten. Zijn vrouw Tineke en kinderen hebben hem geweldig begeleid.

Klik op de brief:

Wim van Vliet 001