13 maart 2015

William Moorlag

William Moorlag over de aardbevingen.

William Moorlag:

In de Stad valt de aardbevingsproblematiek op dit moment relatief nog mee, maar op sommige plekken in het Ommeland raakt de spanningskracht in de samenleving op. Als je voor de derde keer schade hebt en de kinderen vragen je aan de keukentafel “papa is het hier nog wel veilig?”, schud je dat niet zomaar van je af.

Het afgelopen jaar is de PvdA hier gezamenlijk opgetrokken met iedereen die zich hard wil maken om aan dit probleem te werken. De bevingen zijn geen onderwerp voor politieke spelletjes, we moeten dit als Groningers samen doen; het moet in Den Haag tussen de oren komen dat het hier niet gaat om een Gronings probleem maar om een landelijk probleem – Nederland moet hierin solidariteit tonen.

Daarom is het heel goed om bij een grote landelijke partij te horen, met prima landelijke relaties, met partijgenoten die feeling hebben met Groningen en het Noorden.
Zo iemand is Ruud Vreeman die, na zijn succesvolle tijdelijke burgemeesterschap en met zijn band met Groningen, als Senator in de Eerste Kamer komt (plaats 2). Zo hebben we ook profijt van de onvermoeibare inzet van de tweede Kamerleden Henk Nijboer en Tjeerd van Dekken.

William is lijsttrekker bij de verkiezing op 18 maart. Hij is gedeputeerde voor de PvdA in de provincie Groningen op de onderwerpen Ruimtelijke Ordening, Financiën en Energie.