11 oktober 2016

VV Haren en VV Glimmen: geen jeugd meer op ons kunstgras

Zowel v.v.Haren als v.v.Glimmen laten hun jeugdleden niet meer op kunstgras spelen vanwege de risico’s. Want de gemeente wil nu nog geen maatregelen; B&W wachten op rapporten van RIVM en KNVB. Ook v.v.Gorecht kiest die lijn.

Veel onrust in voetballand. Veel clubs gaan er toe over om op de eerste plaats hun jeugdleden te beschermen tegen de gevaren van rubbergranulaat (zie artikel hier onder).

• Ajax laat de kunstgrasvelden verwijderen.
  • Een advocatenkantoor uit Breda wil voor de rechter afdwingen dat kunstgrasvelden met rubberkorrels worden gesloten. Dat schrijft het AD donderdag. Hörchner Advocaten richt zich niet alleen op de KNVB maar ook op gemeenten. Het gaat dan om openbare speelplaatsen waar het rubber ook te vinden is.

Zie: http://www.voetbaltotaal.info/home/20

V.v. Haren heeft de situatie met de leden besproken. Zij staan achter dit besluit. Dat betekent aanpassing van de organisatie.
Om de trainingen toch zoveel als mogelijk door te laten gaan zal naar de (natuur)grasvelden uitgeweken moeten worden tot er  definitief een veilige oplossing voor de kunstgrasvelden is gerealiseerd.

VVHarenHet Hoofd- en Jeugdbestuur van VV Haren heeft maandag besloten dat er voorlopig geen jeugdtrainingen en jeugdwedstrijden meer op de kunstgrasvelden gespeeld zullen worden. Dit besluit is genomen naar aanleiding van de berichtgeving over de mogelijke gezondheidsrisico’s van het rubbergranulaat in de kunstgrasvelden en uit de rondvraag die onder de leden heeft plaatsgevonden. Uit de rondvraag is gebleken dat een meerderheid van de ouders van de jeugdleden zich zorgen tot ernstige zorgen maakt over de gezondheid van hun kinderen m.b.t. het spelen op de kunstgrasvelden gevuld met rubbergranulaat. De kunstgrasvelden op sportpark “de Koepel” zijn voorzien van het rubbergranulaat dat ter discussie staat. Het hoofd- en jeugdbestuur heeft uit deze uitkomst het besluit genomen om alle jeugdtrainingen en jeugdwedstrijd voorlopig niet meer te spelen op de kunstgrasvelden.

Dit besluit heeft tot gevolg dat er een nieuwe trainingsindeling moet worden gemaakt voor de beschikbare ruimte en te kijken naar mogelijke alternatieven. Om dit goed te kunnen organiseren hebben we meer tijd nodig en kunnen dit niet voor dinsdag regelen daarom is besloten de training van dinsdag voor alle jeugdleden af te gelasten.

De jeugdwedstrijden zullen verplaatst worden naar de grasvelden en als daar geen ruimte genoeg voor is zullen deze mogelijk worden afgelast of andere locatie gezocht worden. Tevens zullen bij uitwedstrijden aan de te bezoeken clubs worden aangegeven dat vv Haren voorlopig geen wedstrijden meer zal voetballen op kunstgras velden welke gevuld zijn met rubbergranulaat.

Dit besluit is in eerste instantie alleen voor alle jeugdteams genomen. De seniorenteams zullen gevraagd worden dit binnen hun team te bespreken en daar zelf een besluit over te nemen.

vv Glimmenw190_5804_nlHet bestuur van VV Glimmen laat weten .. Klik voor hun nieuwsbrief