7 oktober 2016

Hallo provincie: hier Haren. hoort u ons?

De bijeenkomst op 6 oktober over de toekomst van Haren:  verslag in het Dagblad van het Noorden

PvdA Haren:

Het werd een sfeervolle en constructieve avond. De deelnemers noemden veel aspecten die van belang zijn voor een goede toekomst. Opmerkingen werden genoteerd rond 4 groepen:
Groep 1: Afstand bestuur en burger – Dienstverlening van de gemeente aan de inwoners;
Groep 2: Werk – Economie – Beschermde  arbeid – Ondernemersschap;
Groep 3: Wonen en ruimtelijk beleid – Natuur en Milieu;
Groep 4: Zorg – Sociaal Domein – Sport – Cultuur.

Anje Toxopeus werkt een verslag uit dat naar de gemeenten(GHTB) en naar de provincie en mevr. Kool gestuurd zal worden. En natuurlijk gepubliceerd wordt op onze website, ons Facebook PvdA Haren en op Facebook Kansrijk Haren.

De fractie, bestuur en leden assisteren desgewenst bij het opstellen van geldige zienswijzen. Indienen kan tot 16 november.

Groningen Behoud van de natuur, goed onderwijs, een zwembad, openbaar vervoer. En als het even kan geen hondenbelasting, zoals in Groningen. Het is maar een greep uit het wensenlijstje dat inwoners van Haren donderdagavond maakten voor de nieuwe heringedeelde gemeente.

De PvdA hield in het Clockhuys een informatieavond over de voorgenomen herindeling van Haren met Groningen en Ten Boer. ‘Hoe moet de nieuwe gemeente er uitzien voor al haar inwoners?’ luidde de centrale vraag. En met de antwoorden in de hand stappen de sociaaldemocraten naar de provincie. Of zij hier a.u.b. rekening mee wil houden. ,,Want nu de raad besloot dat zij niet meer aan de onderhandelingstafel zit, is het de vraag hoe de belangen van Haren worden vertegenwoordigd’’, zegt raadslid Lammie Schuiling.

Het college van Haren wil zelfstandig blijven. Schuiling: ,,We zijn blij dat de provincie Marga Kool als gesprekspartner heeft aangewezen. Toch vinden wij het van belang de mensen zelf aan het woord te laten.

Frank von hebel
Gisteren om 22:09

Tip: klik met de rechter muisknop voor een beter beeld van de foto.