30 juli 2015

Diederik, Joop, Lilianne, Jan en veel anderen ..

.. weten waar ze voor staan: een toekomstbestendige sociaaldemocratie in Nederland en daarbuiten. De PvdA is rijk aan zulke mensen en hun gedachtegoed. Reden om een lidmaatschap te overwegen? Vanaf €1 bent u lid en telt ook uw stem mee bij beslissingen zoals op de partijraad. Bovendien is het leerzaam en verhelderend om politiek van binnenuit mee te maken.

Diederik Samsom is als fractievoorzitter gekozen omdat hij moeilijke maar noodzakelijke maatregelen durft te nemen. Hij houdt stand, ook als hij onder druk staat; hij laat zich dan niet verleiden tot valse beloften! Zijn baan is zwaar. Nederland heeft hem nodig omdat er zoveel door (niet-)beleid is scheefgegroeid en omdat de politieke verbrokkeling oplossingen alleen maar in de weg stonden. Samsom verdient onze steun.Kaart Diederik Samsom 001

Joop den Uyl, nog altijd actueel en geliefd. Uit reacties en bezoek op Facebook spreekt respect en heimwee. Toch is de PvdA van nu nog altijd de PvdA van Joop. Ook deze prima politicus had niet om moeilijke maatregelen heen gekund en ook hij zou er niet voor zijn weggelopen.Kaart Joop den Uyl 001

Lilianne Ploumen – Ontwikkelingssamenwerking. Kenmerken: visie, hart, praktisch en doeltreffend. Lilianne is dagelijks te volgen hier op onze website (kolom rechts) Kaart Lilianne Ploumen 001en natuurlijk op haar eigen site: https://www.facebook.com/lilianne.ploumen?fref=nf

Jan Schaefer was bij leven een legendarisch Kamerlid en wethouder van Amsterdam. Van huis uit banketbakker. Praktisch en sociaal gedreven; hij heeft veel voor volkshuisvesting en stadsvernieuwing betekend. Hans Spekman vertoont sterke gelijkenis met Jan. Lees meer over Jan op http://www.npogeschiedenis.nl/andere-tijden/afleveringen/2011-2012/Geen-Haags-geleuter.html.Kaart Jan Schaefer 001