18 maart 2017

Dank u voor uw stem en vertrouwen

De verkiezingsuitslag voor de PvdA stelt teleur, maar het motiveert ons des te meer om te werken aan beter.

We geloven in een sociaaldemocratische maatschappij, waar mensen ongeacht geloof, geaardheid en instelling respectvol en positief met elkaar kunnen omgaan en dat ook doen. Waar samenwerken positief wordt beoordeeld en aandacht voor het milieu voorop staat. Alleen al omdat verwaarlozing van de leefomgeving en roofbouw op grondstoffen bron van ernstige conflicten zijn. Om dit alles is uw steun en meedenken zo belangrijk.

De PvdA heeft de afgelopen regeerperiode veel moedige besluiten genomen. Dat moest, want het land was verwaarloosd na de vele perioden Balkenende, VVD en PVV. Over hypotheekrente-aftrek kon nooit gepraat, de kosten in de gezondheidszorg bleven stijgen zonder extra profijt. Weet u nog? Het beleid waar de PvdA de volle verantwoordelijkheid voor neemt (en waarvoor Samsom, Asscher, Dijsselbloem nu hogelijk geprezen worden) heeft het land de crisis uit geholpen en wees eerlijk: niet volmaakt beslist, maar een flinke stap vooruit en constant met oog voor de knelpunten. Ook wel eens afgevraagd waarom Martin van Rijn met zijn ultra moeilijke klus van het reorganiseren van de gezondheidszorg wel moppers in de kamer kreeg maar nooit werd afgezet? De andere partijen wisten dat zij het zelf niet beter konden doen. En zo haalde de PvdA op meer punten de kooltjes uit het vuur!

De PvdA werkt aan SAMEN, zowel nationaal als in internationaal verband. Geen Bre/Ne..xit.  En besef: ook voor samengaan is moed nodig! De PvdA durft dat aan. Wat moest Nederland afgelopen periode zonder Ahmed Aboutaleb, Liliane Ploumen en Frans Timmermans?

Door uw stem liet u ons weten onze doelen ook belangrijk te vinden; u bent ten alle tijde van harte welkom uw mening en opvatting over het bereiken van deze doelen met ons te delen.